Blog i aktualności
Kodeks współpracy BIURO RACHUNKOWE – KLIENT
Kodeks współpracy
BIURO RACHUNKOWE – KLIENT
Jak wygląda współpraca: rzetelne biuro rachunkowe – świadomy Klient?
- Do 5 dnia miesiąca Klient informuje o wszystkich zdarzeniach wpływających na wypłaty dla pracowników za miesiąc poprzedni – wypłaty do 10 dnia miesiąca.
- Do 5 dnia roboczego miesiąca – Klient przesyła dokumenty księgowe za pośrednictwem poczty e-mail, aplikacji, lub informuje o skompletowanych dokumentach na dyskach.
- W ciągu 5 dni roboczych księgowy zapoznaje się i księguje dokumenty Klienta. Klient odpowiada na pytania i uzupełnia ewentualne braki.
- Do 10 dnia miesiąca Klient wypłaca wynagrodzenia za miesiąc poprzedni na podstawie listy płac wysłanej przez księgowego.
- Do 15 dnia miesiąca Klient (spółki) otrzymuje od księgowego informacje o zobowiązaniach wobec ZUS oraz PIT-4.
- Do 15 dnia miesiąca Klient zatrudniający pracowników przelewa PPK do instytucji finansowej.
- Do 20 dnia miesiąca Klient (inny niż spółka) otrzymuje od księgowego informacje o zobowiązaniach wobec ZUS oraz PIT-4.
- Do 20 dnia miesiąca Klient otrzymuje informacje o zobowiązaniach podatkowych wobec US – podatek dochodowy PIT/CIT.
- Do 20 dnia miesiąca Klient otrzymuje informacje o zobowiązaniach podatkowych z tytułu PFRON.
- Do 25 dnia miesiąca Klient otrzymuje informacje o zobowiązaniach podatkowych wobec US – podatek VAT.
- Do 25 dnia miesiąca Klient informuje o wszystkich zdarzeniach wpływających na wypłaty dla pracowników za miesiąc bieżący – wypłaty do ostatniego dnia miesiąca.
- Do ostatniego dnia miesiąca Klient wypłaca wynagrodzenia za miesiąc bieżący na podstawie listy płac wysłanej przez księgowego.
Ponadto:
- Osoby posiadające dostęp do rachunków bankowych spółki np. spółek z o. o. nie korzystają z nich w celu regulowania innych zobowiązań niż zakupy firmowe tj. nie opłacają prywatnych zakupów.
- Księgowy informuje o zmieniających się przepisach podatkowych, a Klient śledzi zmieniające się przepisy.
- Biuro rachunkowe rzetelnie informuje o zakresie usług świadczonych dla Klienta, a Klient przestrzega ram umowy oraz obowiązujących cen.
- Księgowy informuje Klienta o możliwości lub konieczności korzystania z usług: doradztwo podatkowo-księgowe lub wdrożenie programów ERP, a Klienta odpowiedzialnie analizuje i podejmuje decyzje o skorzystaniu ww. usług.
- Księgowy stara się być w kontakcie z Klientem, gdy ten potrzebuje pomocy z zakresu współpracy, a Klient nie nadużywa telefonów i maili do księgowego licząc się ze złotą zasadą „czas to pieniądz”.
Skontaktuj się z Nami