Blog i aktualności

Kodeks współpracy BIURO RACHUNKOWE – KLIENT

Kodeks współpracy

BIURO RACHUNKOWE – KLIENT

Jak wygląda współpraca: rzetelne biuro rachunkowe – świadomy Klient?

  1. Do 5 dnia miesiąca Klient informuje o wszystkich zdarzeniach wpływających na wypłaty dla pracowników za miesiąc poprzedni – wypłaty do 10 dnia miesiąca.
  2. Do 5 dnia roboczego miesiąca – Klient przesyła dokumenty księgowe za pośrednictwem poczty e-mail, aplikacji, lub informuje o skompletowanych dokumentach na dyskach.
  3. W ciągu 5 dni roboczych księgowy zapoznaje się i księguje dokumenty Klienta. Klient odpowiada na pytania i uzupełnia ewentualne braki.
  4. Do 10 dnia miesiąca Klient wypłaca wynagrodzenia za miesiąc poprzedni na podstawie listy płac wysłanej przez księgowego.
  5. Do 15 dnia miesiąca Klient (spółki) otrzymuje od księgowego informacje o zobowiązaniach wobec ZUS oraz PIT-4.
  6. Do 15 dnia miesiąca Klient zatrudniający pracowników przelewa PPK do instytucji finansowej.
  7. Do 20 dnia miesiąca Klient (inny niż spółka) otrzymuje od księgowego informacje o zobowiązaniach wobec ZUS oraz PIT-4.
  8. Do 20 dnia miesiąca Klient otrzymuje informacje o zobowiązaniach podatkowych wobec US – podatek dochodowy PIT/CIT.
  9. Do 20 dnia miesiąca Klient otrzymuje informacje o zobowiązaniach podatkowych z tytułu PFRON.
  10. Do 25 dnia miesiąca Klient otrzymuje informacje o zobowiązaniach podatkowych wobec US – podatek VAT.
  11. Do 25 dnia miesiąca Klient informuje o wszystkich zdarzeniach wpływających na wypłaty dla pracowników za miesiąc bieżący – wypłaty do ostatniego dnia miesiąca.
  12. Do ostatniego dnia miesiąca Klient wypłaca wynagrodzenia za miesiąc bieżący na podstawie listy płac wysłanej przez księgowego.

 

Ponadto:

  • Osoby posiadające dostęp do rachunków bankowych spółki np. spółek z o. o. nie korzystają z nich w celu regulowania innych zobowiązań niż zakupy firmowe tj. nie opłacają prywatnych zakupów.
  • Księgowy informuje o zmieniających się przepisach podatkowych, a Klient śledzi zmieniające się przepisy.
  • Biuro rachunkowe rzetelnie informuje o zakresie usług świadczonych dla Klienta, a Klient przestrzega ram umowy oraz obowiązujących cen.
  • Księgowy informuje Klienta o możliwości lub konieczności korzystania z usług: doradztwo podatkowo-księgowe lub wdrożenie programów ERP, a Klienta odpowiedzialnie analizuje i podejmuje decyzje o skorzystaniu ww. usług.
  • Księgowy stara się być w kontakcie z Klientem, gdy ten potrzebuje pomocy z zakresu współpracy, a Klient nie nadużywa telefonów i maili do księgowego licząc się ze złotą zasadą „czas to pieniądz”.